O MNĚ

Ing. Michal Vintr, Ph.D.

Jsem nezávislý expert na spolehlivost, bezpečnost a RAMS/LCC.
 

Poskytuji profesionální analýzy, zpracování dokumentace, konzultace
a školení
.


Hovoří za mě špičkové reference od předních společností v oblasti železničního, leteckého, obranného a energetického průmyslu. Jako expert spolehlivosti jsem pracoval mimo jiné na systémech pro vysokorychlostní vlaky Pendolino a TGV, městská metra v Londýně či Dillí, tramvaje v Miláně, Torontu a Štrasburku, světové výrobce vlaků Siemens, Alstom, Bombardier či Hyundai-Rotem. Dále jsem řešil spolehlivost pro letoun EV-55 Outback, pro pasivní sledovací systém VERA-NG nebo pro LNG terminál Gibraltar.


Přes 15 let sbírám zkušenosti se spolehlivostí a bezpečností mechanických, elektromechanických, elektrických a elektronických produktů.


Mojí specializací jsou spolehlivost, bezpečnost a náklady životního cyklu drážních aplikací – RAMS/LCC.
 

Vystudoval jsem inženýrství spolehlivosti a řízení jakosti na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně.
 

Věnuji se vzdělávací a publikační činnosti. Napsal jsem přes 80 odborných článků a podílel se na tvorbě vysokoškolských skript. Externě vyučuji na VUT v Brně. Vystupuji na konferencích a seminářích.

Rozhovory se mnou

Videorozhovor pro portál Na volné noze

brno-region-0.jpg

Rozhovor pro #brnoregion

S kým spolupracuji

Na zajímavých projektech spolupracuji s mým otcem a profesním učitelem Zdeňkem Vintrem.

Moje profesní úspěchy a milníky

2020

2019

2018

2017

  • Realizoval jsem školení RAMS drážních zařízení v 5 městech ČR a 7 společnostech.

  • Realizoval jsem školení spolehlivosti a bezpečnosti letadlové techniky pro zaměstnance významných společností z oblasti leteckého průmyslu ČR.

2014–2016

  • Byl jsem jmenován do funkce Compliance Verification Engineer (CVE) pro bezpečnost a spolehlivost při certifikaci letounu EV-55 Outback.

  • Absolvoval jsem školení ASENT – bezporuchovost a udržovatelnost a ASENT – FRACAS od společnosti Raytheon.

20112012

  • Zahájil jsem první zahraniční spolupráci (se švýcarskou technologickou společností EH Batterien / EnerSys).

  • Zahájil jsem spolupráci se společností EBIS na řešení výzkumných projektů (HUSFO, TARGI) v oblasti jaderné bezpečnosti a systémů fyzické ochrany.

2010

  • Úspěšně jsem ukončil Ph.D. studium a obhájil disertační práci Predikce nákladů na záruky za jakost na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně.

  • Poprvé jsem byl zvolen místopředsedou Odborného centra Spolehlivost (dříve Odborná skupina pro spolehlivost) při České společnosti pro jakost (ČSJ).

  • Byl jsem jmenován členem mezinárodního týmu pro revizi normy IEC 60300-3-3 (Management spolehlivosti – Analýza nákladů životního cyklu).

2009

2005–2007

  • Prezentoval jsem příspěvky na světovém kongresu Twelfth World Congress in Mechanism and Machine Science (IFToMM 2007) a na evropské konferenci European safety and reliability conference (ESREL 2005).

  • Byl jsem zařazen mezi recenzenty prestižního vědeckého časopisu Reliability Engineering & System Safety.

2004

  • Zahájil jsem dlouholetou spolupráci se společností Lekov (dnes Faiveley Transport Czech).

  • Pustil jsem se do vlastního podnikání.

  • Začal jsem vyučovat předmět Spolehlivost dopravních strojů a zařízení na Ústavu automobilního a dopravního inženýrství VUT v Brně.

2003

  • Úspěšně jsem ukončil inženýrské studium oboru Řízení jakosti na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně.

Kontaktujte mne:  mvintr@mvintr.cz